Koga Fiets Kopen In De Alblasserwaard.

Koga-kopen-sliedrecht

Opzoek naar een dealer van Koga fietsen in de Alblasserwaard? Bij Profile Kramer Sliedrecht bent u aan het juiste adres. Al jaar-en-dag zijn wij een gerenommeerde dealer van het Friese merk. Dit betekent dat wij flink wat modellen zowel elektrische als niet elektrische fietsen op voorraad hebben staan. Zo kunt u binnen enkele minuten verschillende fietsen proberen. Want al lijkt de theorie soms heel mooi. Pas tijdens een proefrit komt u echt achter de voor- en nadelen van een fiets. Misschien vind u een beltdrive toch wel helemaal niets of blijkt de instap van de fiets net iets te hoog te zijn.

De voordelen van een Koga fiets

Elektrische-koga-fiets-kopenMaar waarom zijn de fietsen van Koga zo goed? Daar zijn verschillende redenen voor. Zo is het frame triple gehard. Dit wilt zeggen dat het frame tot drie keer toe in de oven is geweest. Het voordeel hieraan? De lak wordt steviger en blijft dus beter en mooier aan het frame hechten. Maar het aller grootste voordeel van een frame drie keer in de oven laten uitharden zit in het frame zelf. Het aluminium wordt nog sterker en dit komt de rijeigenschappen en levensduur van de fiets aanzienlijk ten goede.

Een aluminium frame wordt altijd gemaakt van verschillende buizen. Deze buizen worden aan elkaar gelast en hierdoor ontstaat er verschillende lasnaden in het frame. Bij Koga worden deze lasnaden netjes gepolijst. Hierdoor vallen de lasnaden nagenoeg weg en krijgt u als gebruiker een mooier ogende fiets.

Meer oog voor details

Verder heeft Koga bij het ontwikkelen van een fiets beter gelet op de details en wordt er veel vaker gebruik gemaakt van maatwerk. Zo kan het zijn dat het frame rode accenten heeft. Koga kennende zal er dan een zwart fietszadel met een klein rood detail op de fiets gezet worden. Het zelfde geld voor de handvatten. Koga gaat voor de hoogste kwaliteit en kiest in vele gevallen voor lederen handvatten met een rood stiksel. Het betere maatwerk zorgt ervoor dat de fiets unieker wordt, maar ook de kostprijs gaat mee omhoog.

Het oog voor de details is bij een Koga fiets met name te vinden in de niet zichtbare onderdelen. Zo bedoelen wij de onderdelen zoals een spaaknippel, naven en torxen. Vooral de torx-bouten zijn opvallend. Koga kiest hier heel erg bewust voor omdat de onderdelen dan beter vastgezet kunnen worden. De Overige onderdelen zorgen ervoor dat de fiets extra soepel en licht fietst. Daar kunnen wij een heel theoretisch verhaal over vertellen, maar nog beter en sneller is het om gewoon eens langs te komen voor een vrijblijvende proefrit. Aangezien er over alle systemen en fietsen positieve en minder positieve dingen te vertellen zijn. Deze positieve en minder positieve punten hangen dan weer samen met het gebruiksdoeleinden.

De Koga F3 serie

Met de Koga F3 heeft het merk één van de meest gewilde fietsen in het hogere segment wat betreft kwaliteit. Dit komt doordat deze fiets voorzien is van een super lichtgewicht frame en een sportievere houding. Echter is deze houding bij de nieuwste variant een beetje aangepast, waardoor de Koga F3 voor een groter publiek beschikbaar is. Het balhoofd van de nieuwe Koga F3 licht iets hoger dan dat van de voorgangers. Op deze manier kan er een iets rechtere houding worden aangenomen. Wilt u toch de sportievere zit? Dan kan het stuur iets naar voren gekanteld worden. Maar voor 95% van alle gebruikers zal dit niet nodig zijn. Verder zijn alle kabels van de nieuwe Koga F3 serie fietsen netjes weggewerkt via het balhoofd. De kabels zitten er dus wel, maar zijn niet zichtbaar. Om deze kabels niet te laten breken, is het balhoofd voorzien van een zogenaamde blokkade. Het stuur kan niet verder draaien dan 70 graden naar rechts en 70 graden naar links. Tijdens het dagelijkse gebruik zal u hier niets van merken.

De verschillende soorten Koga F3 fietsen

Koga-dealer-alblasserwaard

De Koga F3 is een sportieve en lichtgewichte sportfiets. Dit komt doordat de fiets redelijk minimalistisch is. Zo heeft deze sportfiets geen jasbeschermers en een kleine en smalle bagagedrager. De fietsverlichting is gemonteerd aan het stuur. Dit maakt de fiets nog eens extra vriendelijk voor het oog. Echter heeft dit als enige nadeel dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van een stuurtas. Deze komt echter altijd voor de fietsverlichting te hangen. Verder is er verlichting in het balhoofd verwerkt. Deze verlichting zorgt er voor dat je beter zichtbaar bent voor het overige verkeer.

Waar het frame van de Koga F3 nagenoeg altijd hetzelfde is zit het grootste verschil in de aandrijving van de fiets. Soms wordt er gebruik gemaakt van een beltdrive en soms van een derailleur met fietsketting. Afhankelijk van het type fietser en de doeleinden waarvoor u de fiets gaat gebruiken is er een keuze te maken. Een derailleurvariant fietst ietsjes lichter dan een variant die gebruik maakt van een dichte schakelnaaf. Dit komt doordat er bij een derailleur fiets enkel gebruik gemaakt wordt van twee lagers die langs elkaar lopen. Het schakelsysteem werkt met uitwendige tandwielen. Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een versnellingsnaaf is de fiets een stuk onderhoudsvriendelijker. De tandwielen kunnen niet gaan roesten door pekel en vocht. Veel al wordt er dan ook gebruik gemaakt van een beltdrive. Doordat de versnellingen werken met verschillende pallen, die weggewerkt zitten binnenin de schakelnaaf, heeft een dichte versnellingsnaaf een heel klein beetje meer weerstand dan een derailleur fiets. Maar omdat de Koga F3 veelal gebruikt wordt voor woon- en werkverkeer wordt er door veruit de meeste consumenten gekozen voor een variant met een beltdrive. Dit is vele malen gebruiksvriendelijker.

Een elektrische fiets van Koga

Naast niet elektrische fietsen heeft het merk natuurlijk ook elektrische fietsen in het assortiment. Net als de normale fietsen moeten ook de elektrische fietsen van Koga voldoen aan de hoogste kwaliteitstandaarden van de markt. Om deze reden werkt Koga enkel met motoren en accu’s van het merk Bosch. En ja dit is hetzelfde merk als dat u kunt kennen van de huishoudelijke apparaten en/of de onderdelen van uw auto. De middenmotoren van Bosch zijn het meest betrouwbaar op de markt en zijn te verkrijgen in verschillende varianten. Dit zijn namelijk de Bosch Active Line (40 Nm) , De Active Line Plus (50 Nm), de Performance (65 Nm) en de Performance XC (85 Nm).

Al deze motoren hebben met elkaar gemeen dat deze niet schokkerig zijn en geleidelijk optrekken. Echter is het grote verschil te merken in de kracht die iedere motor heeft. Deze kracht wordt aangegeven in het aantal newtonmeters, afgekort Nm. Hoe hoger het getal van de newtonmeters, des te meer kracht de middenmotor geeft. Waar een motor met 40 newtonmeter geschikt is voor het platte land is een middenmotor met 50 newtonmeter geschikt voor tijdens het fietsen in een heuvelachtige omgeving. Bent u van plan om met de fiets de bergen in te gaan? Dan is een Bosch Perfomance middenmotor met een kracht van 65 newtonmeter uitstekend geschikt. Maar wilt u zoveel mogelijk kracht hebben in de motor van de elektrische fiets? Dan is de Performance XC de beste keuze voor u. Deze super krachtige middenmotor van Bosch wordt normaliter enkel bij mountainbikes en speed pedalecs gebruikt. Maar Koga heeft ervoor gekozen om ook op de Koga B10 deze middenmotor te zetten. De Koga B10 is dan ook een sportieve elektrische fiets.

Een elektrische fiets voor dagelijks gebruik

Maar voor dagelijks gebruik heeft Koga ook een elektrische fiets in het assortiment. Deze fiets is te verkrijgen in een heren en dames frame. Het voordeel aan de Koga E-nova Evo met een damesframe is de extra lage instap. Deze elektrische fiets heeft zelfs een van de laagst mogelijke instappen. De accu van de Koga E-nova zit verwerkt in het frame en is verkrijgbaar met verschillende capaciteiten.

Koga-E-nova-Evo-kopenBij de Koga E-nova Evo wordt er vaak ook gekozen voor een Bosch Active Line Plus middenmotor. Dit is een motor met een kracht van 50 newtonmeter. En dat maakt de elektrische fiets dan weer uitstekend geschikt voor gebruik in Limburg of op de Veluwe. Verder merkt u dat de krachtigere middenmotor sneller optrekt bij een stoplicht. De Koga E-nova wordt altijd geleverd met een beltdrive of dichte kettingkast. Hierbij komt dus ook een schakelnaaf kijken.

Gaat u voor een extra luxe variant van de Koga E-nova Evo PT? Dan krijgt u een Bosch Performance middenmotor en een extra luxe display. Deze display heeft een kleurenbeeldscherm en heeft de mogelijkheid om u te navigeren. Maar wanneer een elektrische fiets een middenmotor heeft met een kracht boven de 50 newtonmeter, dan zal er ook gebruik gemaakt moeten worden van een andere schakelnaaf. De simpelere 7 versnellingsvarianten kunnen de kracht van een sterkere motor namelijk niet goed verdragen, waardoor er minder goed geschakeld kan worden. Een traploze versnellingsnaaf van Enviolo is een uitstekende uitkomst.

Elektrische fiets met derailleur

Opzoek naar een elektrische fiets met een derailleur? Ook dan heeft Koga enkele fietsen in het assortiment. Met de Koga E-lnspire en Vector beschikt u over een sterke Active Line Plus of Performance middenmotor. Deze fietsen zijn voorzien van enig comfort. Dit is dan weer te merken in de verende voorvork. De accu van deze fietsen is niet geheel in het frame verwerkt. Maar het grote voordeel hiervan is dat het totale gewicht van de fiets lager is. Verder zijn er vele verschillende soorten schakelgroepen en derailleurs. Als simpele maatstaaf kan er gekeken worden naar het aantal versnellingen dat de cassette heeft. Dus kan er achter 12 keer geschakeld worden , dan kan je ervan uit gaan dat de schakelgroep luxer is dan wanneer er achter maar 10 tandwielen aanwezig zijn. Kwalitatief zit het grote voornamelijk verschil in de snelheid van het schakelen.